تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401 - 23:07
کد خبر : 981

رئیس‌جمهور:

قیمت نان، دارو و بنزین تغییر نمی‌کند

قیمت نان، دارو و بنزین تغییر نمی‌کند
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: در روز‌های اول دولت نگرانِ ذخایر کالا‌های اساسی و ذخایر ارزی بودیم، اما امروز این نگرانی رفع شده است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در این گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مهم‌ترین مسائل روز کشور از جمله ابعاد و نحوه اجرای طرح اصلاح نظام پرداخت یارانه کالا‌های اساسی سخن می‌گوید.

مسئله جان مردم مسئله و دغدغه اصلی دولت در بدو تشکیل دولت سیزدهم و متاسفانه روزانه در کشور ۷۰۰ کشته داشتیم، اما به لطف خدا امروز به ۷ کشته رسیده‌ایم. با دیپلماسی و تخصیص ارز توانستیم واکسن به کشور وارد کنیم و اکنون شرایط جامعه به جایی رسیده است که ما دیگر تعطیلاتی در تحصیل و اصناف و بازار نداریم و امروزه کشور به جایی رسیده است که فارغ از وارد کردن واکسن به خودکفایی در تولید واکسن رسیده است.

در روز‌های اول دولت، نگرانِ ذخایر کالا‌های اساسی و ذخایر ارزی بودیم، اما امروز این نگرانی رفع شده است؛ امروز به مردم این اطمینان را می‌دهم که در ذخایر کالا‌های اساسی مشکلی نداریم و دولت تمام تدبیر خود را گذاشته است تا مشکلی بر معیشت و زندگی مردم وارد نشود. با شرایطی دولت را پذیرفتیم که در پرداخت حقوق مردادماه مشکلاتی داشتیم، اما توانستیم این مشکلات را حل کنیم و همچنین هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نگرفته است.

در دولت سیزدهم اقدامات سازنده‌ای صورت گرفته است، در سال گذشته ما مشکلات مالی فراوانی داشتیم، اما بدون تاخیر حقوق و دستمزد کارکنان دولت پرداخت شده است. با روی کار آمدن دولت سیزدهم فروش نفت، دو برابر شده است و همچنین از جهت فروش نفت دیگر نگرانی وجود ندارد و نسبت به افزایش تجارت خارجی که حجم تجارت ما امروز به ۱۰۰ میلیارد دلار رسیده است که این رقم کاملا متفاوت است با قبل. در ارتباط با کشور‌های همسایه و کشور‌هایی که معتقدیم تعامل با آن‌ها حوزه تجارت و همکاری ما در توسعه اقتصادی ما باید تاثیر گذار باشد که این آغاز شده و در ابتدای راه هستیم.

یکی از مهمترین چالش‌های دولت کسری بودجه بود. ۴۵۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت با آن مواجه است، اما بدون اینکه استقراض از بانک مرکزی شود یا خلق پول صورت بگیرد، با کسب درآمد‌هایی که دولت می‌توانست داشته باشد این کسری جبران شد و سال ۱۴۰۰ را علیرغم که در ابتدا بیان می‌شد دولت با کسری بودجه چه خواهد کرد؟ توانستیم با تدبیر، این کسری بودجه را جبران کنیم. یا بیان می‌شد تورم ۴۰ درصدی که امروز وجود دارد تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۶۰ درصد خواهد رسید، اما تورم سیر نزولی پیدا کرد و به ۳۶ درصد رسید و این موارد نگرانی‌های بود که در ابتدای دولت وجود داشت.

انتهای پیام/ باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی