تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401 - 14:13
کد خبر : 882

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به گرانی ها:

یارانه آرد پرداخت می شود

یارانه آرد پرداخت می شود
وزیر جهاد کشاورزی گفت: به دلیل ایجاد بحران امنیت غذایی در دنیا و افزایش قاچاق آرد در کشور، قیمت این کالا افزایش پیدا کرده است.

آقای ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: دنیا به دلایلی از جمله جنگ روسیه و اکراین و تولید ۷۰ درصدی روغن و ۳۰ درصدی غله در این منطقه، با بحران امنیت غذایی مواجه شده است؛ بنابراین تمام کشور‌ها درگیر این بحران هستند و سبب شده تا بین ۳۴ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت غذا را در حوزه کالا‌های اساسی داشته باشیم.

به گفته او، در کشور ما به این دلیل که به گندم یارانه تعلق می‌گیرد، طبیعتا با افزایش قیمت جهانی و چالش بحران امنیت غذایی این فاصله زیادتر شده و به دنبال آن، قاچاق فزاینده‌ای را نیز در کشور شاهد هستیم. پس لازم بود تا اقدامی صورت بگیرد تا جلوی این قاچاق گرفته شود. از آنجایی که دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱، تغییر نوع پرداخت یارانه‌ها را لحاظ کرده و این یارانه‌ها از کالا مستقیما باید به دست مصرف کننده برسد، سعی کردیم تا تسریعی در این اقدام انجام شود؛ بنابراین در گام اول، از این پس برای حفظ قیمت نان، آرد صنف و صنعت با نرخ ۱۲ هزار تومان محاسبه می‌شود. البته دولت ملزم به جبران این افزایش قیمت است و در روز‌های آینده جبران خواهد شد؛ حتی بیش از هزینه‌ای که به مردم تحمیل می‌شود.

لازم به ذکر است؛ سال آینده هم بحران غلات وجود دارد. زیرا منطقه‌ای که در حال جنگ است، امسال کشتی در آن صورت نگرفته است.

در ارتباط زنده با دو خبرنگار اعزامی ایران در کشورهای افغانستان و پاکستان عنوان شد که ۹۰ درصد ماکارانی افغانستان از ایران تامین می شود.

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی