تاریخ انتشار : شنبه 10 اردیبهشت 1401 - 15:00
کد خبر : 793

رئیس‌جمهور:

بهبود شرایط کرونا باعث کاهش رعایت دستور العمل‌ها نشود

بهبود شرایط کرونا باعث کاهش رعایت دستور العمل‌ها نشود
حجت‌الاسلام رئیسی گفت: رعایت دستورالعمل‌های کرونایی همچنان در مدارس، مکان‌های عمومی و مراسم‌های دینی و ملی کاملا ضرورت دارد.

به گزارش نسیم شیراز،به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا پس از بیش از دو سال به زیر ۱۵ نفر کاهش یافته است که به گفته وزیر کشور نشان از مدیریت مطلوب این بیماری دارد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، ۵۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۰۹ نفر از آن‌ها بستری شدند که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۶۵۳ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۸۳ نفر رسید.

همچنین تا کنون ۶ میلیون ۹۸۳ هزار و ۵۰۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

خوشبختانه در شبانه روز گذشته ۲۱ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ را ثبت نکرده اند و ۹ استان فقط یک مورد، مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا داشته اند و فقط در استان آذربایجان غربی، ۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

رئیس جمهور همچنین در آخرین جلسه ستاد مقابله با کرونا مسئولان مربوطه به ویژه در وزارت کشور را مکلف کرد که نسبت به کنترل تردد افراد از مرز‌ها و به خصوص مرز‌های شرقی کشور نهایت دقت و نظارت را به عمل بیاورند تا از ورود افراد مبتلا به کرونا یا مشکوک به ابتلا جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد با توجه به تخصیص یک میلیارد دلار ارز واردات دارو و تصمیم اتخاذ شده برای تداوم تامین منابع لازم این حوزه، نسبت به نظارت بر تامین اقلام دارویی مختلف و نیز کنترل دقیق قیمت‌ها اقدامات لازم را به عمل آورد.

در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که همه افراد بالای ۷۰ سال و نیز افراد دارای نقص سیستم ایمنی یا دارای بیماری‌های زمینه‌ای ۱ نوبت واکسن کرونا در سال ۱۴۰۱ دریافت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی