تاریخ انتشار : دوشنبه 22 فروردین 1401 - 10:36
کد خبر : 478

طی نشستی به میزبانی شورای اسلامی شهر صدرا:

کمبودهای آموزشی شهر صدرا با حضور مدیر آموزش و پرورش و مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان فارس بررسی شد.

کمبودهای آموزشی شهر صدرا با حضور مدیر آموزش و پرورش و مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان فارس بررسی شد.
کمبودهای آموزشی شهر جدید صدرا طی جلسه مشترک مدیران شهر جدید صدرا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز و مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش نسیم شیراز، به  نقل از  روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید صدرا،  دکتر پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شیراز  در نشست  بررسی کمبود های آموزشی شهر صدرا ضمن اشاره به سال های فعالیت خود در آموزش و پرورش ناحیه و ساخت پروژه های مسکن مهر در دولت دهم در شهر صدرا گفت: در اواخر سال ۹۱ و آغاز ساخت پروژه های مسکن مهر در صدرا زنگ خطر جهش رشد جمعیتی این شهر جدید و کمبود فضای آموزشی برای ساکنین این پروژه ها به صدا در آمد اما متاسفانه  علیرغم دغدغه هایی که داشتیم اقدامات صورت پذیرفته در رفع مشکلات آموزشی کافی نبود.

وی ضمن قدردانی از مسئولین حال حاضر صدرا که دغدغه آموزش و پرورش را در این شهر جدید دارند و انگیزه ها را مضاعف می کنند گفت: شهر صدرا آینده آموزشی بسیار روشنی دارد.

دکتر پرنیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به فعالیت های ورزشی اداره آموزش و پرورش در شهر صدرا گفت: در حوزه ورزشی در حال حاضر در حال ساخت یک سالن ورزشی ویژه بانوان در محوطه مدرسه رودکی این شهر و یک زمین چمن ورزشی ویژه آقایان هستیم و کلنگ یک سالن ورزشی دیگر نیز در روزهای آینده به زمین زده خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود در راستای راه اندازی یک اردوگاه تربیتی در ظرفیت استانی شامل فضاهای تفریحی، سالن های ورزشی و نمازخانه اعلام آمادگی نمود و اشاره نمود:  اداره آموزش و پرورش ناحیه دو به دنبال گرفتن مجوز برای ساخت این مجموعه است.

مهندس موصلی مدیرکل نوسازی مدارس نیز در این نشست ضمن اشاره به سفر اخیر دکتر ایمانیه استاندار فارس به شهر صدرا گفت: در این سفر  مقرر گردید دو مدرسه نیمه ساخته در شهر صدرا تحویل اداره کل نوسازی مدارس قرار گرفته و نهایتاً تا مردادماه به بهره برداری برسد؛ همچنین ۲ زمین آموزشی دیگر نیز جهت ساخت در اختیار این اداره کل قرار خواهد گرفته که با حمایت خیرین مدرسه ساز عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

همچنین در این جلسه در خصوص جانمایی و آغاز ساخت یک مدرسه استثنائی با همکاری اداره نوسازی مدارس و شورای اسلامی شهر صدرا تصمیماتی اتخاذ گردید.

مهندس فیروزمند رئیس شورای اسلامی شهر صدرا نیز  در این نشست ضمن تاکید بر نیاز مبرم این شهر جدید به توسعه فضاهای آموزشی و توزیع نامناسب مدارس در فازهای مختلف شهر صدرا گفت: متاسفانه بدلیل کمبود مدارس روزانه تعداد زیادی از دانش آموزان ساکن صدرا برای کسب علم اجباراً به شیراز رفت و آمد می کنند.

وی خواستار تعیین تکلیف زمین های با کاربری آموزشی در نقاط مختلف شهر صدرا شد و  گفت: متاسفانه با وجود حضور دانش آموز معلول در شهر صدرا، این شهر هنوز موفق به تاسیس یک مدرسه استثنائی ویژه این کودکان نگردیده است.

در پایان مهندس روشن سرپرست و عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهر جدید صدرا  گفت: در سال جاری دستورالعملی در راستای تامین زمین برای طرح جهش ملی داشته ایم که مطابق با این دستورالعمل زمین هایی که طی سالهای گذشته واگذار گردیده و ساخت و ساز در آنها انجام نشده است در آینده نزدیک برای ساخت مسکن ملی پس گرفته خواهد شد که در این میان برخی از این زمین ها به فضاهای آموزشی تخصیص داده خواهند شد.

وی همچنین ضمن استقبال از طرح ایجاد اردوگاه تربیتی در شهر صدرا تاکید کرد: شرکت عمران صدرا ضمن بررسی این طرح، زمین مناسبی در حریم این شهر مشخص نموده و این موضوع در جلسات آتی با تأیید اداره آموزش و پرورش ناحیه دو دنبال خواهد شد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی