هواشناسی استان فارس با اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه جدید بارشی در همه متاطق استان فارس هشدار داد.

به گزارش نسیم شیراز، مدیرکل هواشناسی فارس گفت:طبق پیش بینی‌های انجام شده بارش باران و برف در مناطق کوهستانی و سردسیر، رعد و برق همراه با وزش باد، کاهش دما و مه صبحگاهی همه مناطق این استان را از عصر چهارشنبه ۲۲ آذر ماه فرا می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی فارس افزود: فعالیت این سامانه بارشی از چهارشنبه در مناطق شمالی، مرکزی، غربی به ویژه شمال غرب در شهرستان‌های رستم، نور آباد ممسنی، سپیدان، کازرون، کوه چنار، بیضا و سد درودزن فعال می شود .
مسعود حقیقت ادامه داد:‌همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۲۳ آذرماه در همه مناطق استان به ویژه درشمال غرب پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: احتمال جاری شدن روان آب در شمال غرب استان، کاهش دید و لغزندگی جاده‌های کوهستانی شمال استان و آزاد راه شیراز و اصفهان، افزایش سرعت باد به صورت موقت به ویژه در شمال شرق و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد.

احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی، احتیاط در جا به جایی عشایر و فعالیت‌های طبیت گردی و لایروبی کانال‌ها و آب راه‌ها نیز توصیه می‌شود.
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل هواشناسی فارس ادامه داد:‌بارش‌ها در مناطق سردسیر شمالی به ویژه در سپیدان و غرب شهرستان‌های اقلید و آباده به صورت برف است و شدت بارش باران برای پنجشنبه بیشتر در مناطق شمال غربی استان است و سایر مناطق به صورت پراکنده و خفیف خواهد بود .

فعالیت سامانه بارشی تا روز پنج شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل