تاریخ انتشار : جمعه 30 دی 1401 - 11:20
کد خبر : 1930

استاندار فارس:

بازگشت حاشیه نشین های شهر شیراز به مراکز روستاها

بازگشت حاشیه نشین های شهر شیراز به مراکز روستاها
استاندار فارس گفت: ۱۳ هزار خانوار در اطراف کلانشهر شیراز و خارج از طرح هادی روستایی سکونت دارند که زمینه بازگشت آنها به روستاها باید فراهم شود.
به گزارش نسیم شیراز،محمد هادی ایمانیه استاندار فارس،در حاشیه جلسه بررسی روند پیشرفت مصوبات روستای خاتونک شیراز در جمع خبرنگاران افزود: باید بسته پیشنهادی برای خانواده های حاشیه شهر شیراز تدوین شود تا آنها برای بازگشت به مراکز روستاها تشویق و ترغیب شوندو در صورت تقویت روستاها، افراد خارج از محدوده روستا و حاشیه نشین به درون روستا باز می گردند.
ایمانیه اظهار کرد: باید تمام تلاش ها بر جلوگیری از مهاجرت به حاشیه‌ شهر شیراز متمرکز شود و این کار با تقویت زیرساخت های روستایی ممکن خواهد شد.
استاندار فارس با اشاره به تصویب ۹ مصوبه برای حل مشکلات مردم روستای خاتونک گفت: برای بهسازی معابر این روستا مبلغ ۴۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال آن هزینه شده و مابقی نیز تا پایان امسال تامین خواهد شد که این مهم به بهسازی ۹۰ درصد از معابر این روستا منتهی خواهد شد.
ایمانیه افزود: همچنین بنا است که یک مجتمع فرهنگی ورزشی بر اساس تفاهم نامه‌ اداره کل ورزش و جوانان فارس و یک فرد خیر در روستای خاتونک ساخته شود.
 استاندار فارس گفت: به منظور کاهش بوی نامطبوع رودخانه مجاور روستای خاتونک، مقرر شد که شرکت آب منطقه ای فارس ضمن تامین اعتبار، نسبت به حل این مشکل اقدام کند.
ایمانیه، با اشاره به ثبت اراضی موجود در حاشیه‌ روستای خاتونک به عنوان اراضی ملی گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس نسبت به تعیین تکلیف آن در اسرع وقت اقدام خواهد کرد تا در صورت موافقت های اصولی، برای خدمات عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.
استاندار فارس، در خصوص وضعیت آب آشامیدنی این روستا بیان کرد: از مجموع انشعاب های غیرمجاز آب موجود در این روستا، فرآیندهای قانونی ۴۰۰ مشترک که در محدوده طرح هادی این روستا قرار داشتند طی شده و مشکل آب آشامیدنی ساکنان مستقر در محدوده‌ این روستا با همت شرکت آبفای استان رفع شده است.
وی بر لزوم توسعه شبکه برق و گاز این روستا نیز تاکید کرد و گفت: طرح توسعه‌ برق این منطقه که تهیه و به پیمانکار آن ابلاغ شده تا پایان سال توسعه خواهد یافت.
ایمانیه گفت:بحث گازرسانی به این روستا نیز هم اینک در مرحله تست گاز قرار دارد که امیدوارم تا پایان امسال گاز مشترکین مجاز وصل شوند.
به  نقل از شیرازه، استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال عملیات اجرای طرح کمربند سبز شهر شیراز نیز از سوی شهرداری این کلانشهر آغاز شود.
انتهای پیام/م
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی