تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 10:15
کد خبر : 1514

استاندار فارس:

رتبه تعهد اشتغال استان فارس باید بهبود پیدا کند

رتبه تعهد اشتغال استان فارس باید بهبود پیدا کند
ایمانیه گفت: رتبه استان در تعهد اشتغال مناسب نیست ولی با اقداماتی که در دست اقدام است می‌توان به سرعت این رتبه را ارتقا داد.

به گزارش نسیم شیراز، دکتر محمدهادی ایمانیه در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان فارس با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۶ و نحوه تقسیم‌بندی بین دستگاه‌های این استان، گفت: هر دو ماه یک بار گزارشی ارائه گردد تا نحوه تخصیص بررسی و در کمیته کارشناسی قابلیت اصلاح پیدا کند و دستگاه موفق تشویق شود.

وی  پس از مشورت با اعضاء و با اشاره به نحوه تقسیم تبصره ۱۶ گفت: ۲۵ درصد برای تعاونی‌ها، ۲۰ درصد بخش کشاورزی، ۱۵ درصد در صنعت و خدمات، ۱۰ درصد در گردشگری، ۱۰ درصد در بخش عشایری، ۱۰ درصد برای شرکت‌های دانش بنیان و ۱۰ درصد نیز برای تصمیم‌گیری موارد دیگری که احیانا لازم می شود، در نظر گرفته شود.

استاندار فارس افزود: پیشنهاد می‌شود تسهیلات اشتغالزایی براساس جمعیت و تعداد افراد فاقد شغل در شهرستان‌ها توزیع شود همچنین خشکسالی و مناطقی که دچار این پدیده هستند در اشتغالزایی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

ایمانیه گفت: پیشنهاد می‌شود زندانیان آزاد شده و افرادی که از بند اعتیاد رهایی پیدا کرده اند نیز در ارائه تسهیلات اشتغالزایی در اولویت قرار گیرند، همچنین باید جلسات هفتگی به دبیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شود.

استاندار فارس تصریح نمود: تبصره ۱۶ در قالب تسهیلات خرد می‌تواند جهش خوبی را در اشتغال استان ایجاد کند و در ارتقاء رتبه استان فارس در اشتغال تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی