تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 - 21:06
کد خبر : 1429

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در کشور

اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در کشور
قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به زودی در کشور به مرحله اجرا می‌رسد.

به گزارش نسیم شیراز، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور در  جمع فعالان اقتصادی فارس گفت: قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مودیان یکی از مهمترین قوانینی است که در سال‌های اخیر در زمینه مالی و مالیاتی در کشور تصویب شده و به زودی اجرا می‌شود.
برزگری افزود: در راستای اجرای این قانون همه فعالان اقتصادی مکلف به صدور صورت حساب الکترونیکی می‌شوند که صورت حساب‌ها از طریق سامانه مودیان به کار پوشه‌های فروشنده، خریدار و مصرف کننده نهایی منتقل خواهد شد.
وی گفت: پس از صدور صورتحساب ها، فروشندگان، خریداران و مصرف کنندگان نهایی، امکان استعلام و دیدن این فرایند‌ها را در کار پوشه‌های خود خواهند داشت.
به نقل از خبرگزاری صدا و  سیما، مرکز فارس رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی کشور، ایجاد عدالت مالیاتی را یکی از دستاورد‌های اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان دانست و ادامه داد: با اجرای این قانون مالیات‌ها به صورت عادلانه، دقیق، منظم و بدون اختلاف بین مودیان و ماموران مالیاتی تشخیص داده می‌شود.
برزگری افزود: علاوه بر ایجاد عدالت مالیاتی، برنامه‌ریزان و سیاستگذاران هم می‌تواند از اطلاعات این سامانه برای برنامه‌ریزی دقیق در مقاطع مختلف بهره‌مند شوند.
وی گفت: فراخوان ثبت نام از متقاضیان قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان قرار است در ۵ مرحله و با اولویت مربیان بزرگ از طریق درگاه اینترنتی سازمان امور مالیاتی کشور شروع شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی