تاریخ انتشار : یکشنبه 2 مرداد 1401 - 15:46
کد خبر : 1404

وضعیت هشداری کرونا در فارس

وضعیت هشداری کرونا در فارس
در حال حاضر ۴۰۰ بیمار از جمله صد کودک در بیمارستان‌های فارس بستری شده اند.

به گزارش نسیم شیراز،  با پر شدن ۷۵ درصد تخت‌های عادی و ویژه بیمارستانی و تغییر رنگ بندی شهر‌های استان، ستاد استانی کرونا امروز جلسه اضطراری تشکیل داد.
جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا در نشست اضطراری این ستاد گفت: توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی باید همچون گذشته رعایت شود.
محبی پور با بیان اینکه با شروع موج هفتم کرونا، بیشترین جمعیت درگیر کرونا در این موج، افراد دارای بیماری خاص، افراد کهنسال و کودکان هستند ادامه داد: کم اهمیت پنداشتن رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در بین کودکان و اطفال و تکمیل نشدن چرخه واکسیناسیون اطفال، علت اصلی شروع این موج است.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و برگزاری مراسم سوگواری دهه اول این ماه گفت: با توجه به شرایط فعلی و پیش بینی ها، مقرر شد که برگزاری مراسم در همه شهر‌های قرمز ممنوع شود.
جانشین استاندار در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: در شهر‌های نارنجی و زرد به شرط تهویه مناسب، مراسم‌ها و تجمعات، فقط با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز به برگزاری هستند
بر اساس مصوبات این نشست، فعالیت طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و همکاری سپاه پاسداران آغاز خواهد شد.
محبی پور گفت: افراد مبتلا به کرونا با نامه پزشک، ۵ روز نباید سر کار بروند و پس از آن با استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در محل کار حاضر شوند و کارفرمایان موظف به همکاری هستند.
نماینده علوم پزشکی در ستاد کرونا هم با اشاره به اینکه معیار‌های استفاده شده در رنگ بندی کرونایی شهر‌ها دارای تاخیر دو هفته‌ای است گفت: اگرچه ۳ شهر نارنجی و ۲۲ شهرستان فارس زرد اعلام شده اند، اما احتمال تغییر رنگ بیشتری در استان به نارنجی و قرمز در روز‌های آینده وجود دارد.
کریمی گفت: در حال حاضر ۴۰۰ بیمار در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که یک چهارم آن‌ها کودک اند و اکنون ۷۵ درصد تخت‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های فارس اشغال است.
به نقل از خبرگزاری صداو  سیما، مرکز فارس وی  با بیان اینکه در فارس تنها ۲۵ درصد کودکان و اطفال ۵ تا ۱۲ واکسینه شدند افزود: خانواده‌ها باید دو نوبت واکسن برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال را جدی بگیرند که واکسن پاستوکووَک و سینوفارم از واکسن‌های در دسترس برای کودکان است.
به گفته کریمی برای دوز‌های سوم و چهارم بزرگسالان هم هیچ محدودیتی وجود ندارد و واکسن‌ها در اختیار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی