تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 خرداد 1401 - 8:05
کد خبر : 1114

به همت بخش خصوصی و دولتی فارس:

برگزاری نخستین نمایشگاه تولید دانش بنیان کشور در شیراز

برگزاری نخستین نمایشگاه تولید دانش بنیان کشور در شیراز
مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: نخستین نمایشگاه تولید ایرانی دانش بنیان در کشور به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش نسیم شیراز،  مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی تولیدکنندگان دانش‌بنیان با اشاره به  تلفیق دانش و تولید و استفاده‌ موثر از آن در ارتقا کمی و کیفی محصولات، گفت: رشد فنی،بهره برداری بهینه از منابع و افزایش بهره وری گام بزرگی در مسیر رشد و توسعه تولید، صنعت و دستیابی به تولید دانش بنیان است.

علی فرهادی  با بیان اینکه اقتصاد و تولید دانش بنیان نقش مستقیم در رشد و بهره وری و افزایش تولید ناخالص داخلی دارد، افزود: با توجه به نقش بهره‌وری در رشد اقتصادی،توسعه پایدار و تاثیر دانش بر افزایش تولیدات و پیشرفت صنایع، ظرفیت صنعت نمایشگاهی را به عنوان پیشران اقتصاد و تجارت کشور جهت شناسایی و معرفی دستاوردها و برترین های حوزه های تولید و صنعت به میدان آورده ایم.

وی تصریح نمود: نخستین نمایشگاه تولید دانش بنیان با عنوان”تولید ایرانی،دانش بنیان”، از روز ۳۱ خرداد ماه تا سوم تیر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار خواهد شد.

علی فرهادی با  اشاره به حضور  برترین های صنایع بزرگ و کوچک در این  نمایشگاه  با محوریت دانش بنیان ها گفت:  ضمن فراهم شدن بستر تبادل اطلاعات، تجربیات و آشنایی با توانمندهای یکدیگر، صنایع مختلف نسبت به طرح نیازها و انعقاد تفاهم نامه و قرار داد اقدام خواهند کرد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان اینکه در همه نمایشگاه های سال جاری استان فارس شرکت های دانش بنیان حضور خواهند داشت، گفت: حضور شرکت های دانش بنیان در کنار تولید کنندگان و صنعتگران و تعامل و هم افزایی آنها و همچنین حمایت متولیان می تواند منجر به انعقاد قرار داد و تفاهم نامه هایی شود که نتیجه آن پویایی اقتصاد کشور خواهد بود.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه دستاوردها و نیازهای صنایع محتلف از جمله نفت وگاز،ماشین آلات کشاورزی و صنایع غذایی، صنایع فلزی وشیمیایی،تجهیزات پزشکی و پیراپزشکی،صنایع برق و الکترونیک، صنایع مخابرات و فناوری اطلاعات و صنایع خودرو و لوازم خانگی ارائه و از طریق جلسات کارشناسی، کارگاه های آموزشی برای تحقق اهداف تعریف شده تلاش خواهد شد.

مهندس فرهادی گفت: قطعا با هم افزایی و حمایت بخش های دولتی و خصوصی از تولید دانش بنیان، نخستین نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه نمایشگاهی کشور به نحو مطلوب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: این رویداد ارزشمند علمی-تخصصی با هم افزایی،حضور و حمایت بخش های محتلف دولتی و خصوصی از جمله مقام عالی استان و معاونت اقتصادی استانداری، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی،پارک علم و فناوری،اتاق بازرگانی،شرکت توزیع برق،صندوق حمایت از دانش بنیان ها،شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی،دانشگاه شیراز،صنایع الکترونیک و بنیاد نخبگان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی