تاریخ انتشار : شنبه 24 اردیبهشت 1401 - 15:15
کد خبر : 1059

بازدید هیئت تجاری کشور عراق از نمایشگاه بین المللی کشاورزی

بازدید هیئت تجاری کشور عراق از نمایشگاه بین المللی کشاورزی
درسومین روز برپایی نمایشگاه بین المللی کشاورزی استان فارس، هیئت تجاری از کشور عراق با حضور در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس، از این رویداد بازدید کردند.

به گزارش نسیم شیراز،در حاشیه برپایی سومین روز نمایشگاه بین المللی کشاورزی استان فارس،  مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با هیئت سی نفره تجاری کشور عراق که متشکل از فعالان بخش خصوصی و تاجران سرشناس بودند، دیدار نمود.
علی فرهادی  در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سلیمانی و ابو مهدی المهندس، گفت: باعث خوشحالی است که نمایشگاه بین المللی کشاورزی فارس میهمانان فرهیخته ای از کشور  کشور دوست و برادر  خود یعنی عراق دارد.

فرهادی افزود: ملت های ایران و عراق دارای ریشه های مشترک دینی،فرهنگی و تاریخی هستند اما دشمنان دو ملت در هر فرصتی تلاش می نمایند تا با اختلاف افکنی بین دو کشور، به اهداف شیطانی خود دست یابند.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان اینکه گسترش تعاملات در حوزه های مختلف تجاری و اقتصادی، یکی از ابزارهای تقویت اخوت و برادری بین دو کشور است، افزود: برگزاری نمایشگاه ها و حضور سرمایه گزاران و فعالان اقتصادی از دو کشور، فرصت مغتنمی برای تحکیم ارتباطات است.

وی شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس را یکی از عوامل موثر جهت ارتباط بخش خصوصی و دولتی دانست و گفت: از آنجا که اعضا این هیات تجاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی عراق هستند،این جلسه می تواند مقدمه ای برای دیدارهای بعدی و تبادل نظر بیشتر و موثرتر بین سرمایه گذاران عراقی و مسئولان استانی فارس باشد.

فرهادی  ادامه داد : از طریق نمایشگاها می توان رابطه بین سرمایه گذاران و تاجران خارجی با تولیدکنندگان را  در حوزه استانی و ملی در چارچوب سیاست های کلی کشور تسهیل و تقویت کرده و با بازاریابی و انعقاد قرارداد به رشد تولید و رونق اقتصادی کمک نمود.

سرپرست هیات کشور عراق هم در این دیدار که دو ساعت به طول انجامید، گفت: نمایشگاه بین المللی کشاورزی شیراز یکی از بهترین نمایشگاه های تخصصی بود به طوری که تحسین همه اعضای این هیات را در پی داشت.
رشید مهدی بیان کرد: برگزاری با کیفیت این چنین نمایشگاهی در این حجم و گستردگی، نشان از مدیریت بسیار خوب نمایشگاه های بین المللی فارس است و به همین دلیل باید از عوامل برگزاری این نمایشگاه تشکر ویژه نمود.
وی افزود: رابطه ایران و عراق از گذشته در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مناسب و امیدوار کننده بوده است و برگزاری این نمایشگاه ها و حضور هیئت های تجاری و سرمایه گذاران می تواند به بهبود کیفیت ارتباطات کمک نماید.
سرپرست هیات عراقی ایران را یکی از کشورهای خوب برای سرمایه گذاران کشورش دانست و تصریح نمود: هزینه تولید در ایران حدود یک چهارم کشور عراق است و همین موضوع می تواند سرمایه گذاران و تولیدکنندگان عراقی را برای حضور بیشتر و سرمایه گذاری بهتر ازقبل ترغیب کند.

 

انتهای پیام/ به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مردم برای مردم

اخبار ایران و جهان

ورزشی

آشنایی با فرصت ها و تهدید ها

اقتصادی